در حال بارگذاری
سی و پنجمین سالگرد امام خمینی برگزار شد؛

تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام راحل

شماره خبر : 260 - https://asreatrak.ir//short/4zjmB

مردم خراسان شمالی طبق روال هر ساله با حضور در مسجد انقلاب بجنورد در روز رحلت امام خمینی (ره) تجدید بیعتشان را با رهبر کبیر انقلاب عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران طبق روال هر ساله هم‌زمان با سراسر کشور در مسجد انقلاب بجنورد با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

 در این مراسم مسئولان استانی از جمله محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 مردم در مرکز خراسان شمالی با حضوری پرشور با امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند و همچون سی و چهار سال گذشته بر خود واجب دانستند تا به‌رسم عظمت و بزرگی امام (ره) در این مراسم شرکت کنند.

 مراسم از ساعت ۱۰ صبح به‌صورت رسمی در مسجد انقلاب آغاز شد و مردمی که از ساعت ۹ کم‌کم به جمع حاضرین اضافه می‌شدند، درحالی‌که برخی پرچم ایران، برخی عکس امام راحل و برخی پوسترهای شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانشان را در دست داشتند.

تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام راحل

 مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز رحلت امام راحل در حالی برگزار شد که دو هفته بیشتر از داغ بزرگی که بر ملت ایران وارد شده نمی‌گذرد و هنوز مردم در شوک و اندوه شهید جمهوری هستند که در راه خدمت به مردم جانش را فدای ملت و نظام کرد و ثابت کرد که با خدمت صادقانه و جهادی می‌توان پیشرفت نظام را رقم زد.

 مراسم به‌صورت رسمی با تلاوت چندی از آیات کلام‌الله مجید آغاز شد، بعد از آن حجت‌الاسلام جلیل محمدی، رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در خراسان شمالی با ایراد سخنرانی به حاضران خیرمقدم گفتند.

بعد از آن گروه نسیم ولایت سرودی به مناسبت ایام اجرایی کردند.

تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام راحل

باورهای امام راحل امروزه محقق شده است

 در ادامه مراسم قاسم جعفری اظهار داشت: لحظه‌به‌لحظه این یوم‌الله‌ها در واقع حرکت به‌سوی خدا است.

 وی با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در باب رهبر کبیر انقلاب گفت: آنچه را که امام خمینی (ره) می‌دید و به آن‌ها باور و ایمان داشت، امروزه تحقق پیدا کرده، درحالی‌که ناباوران عالم آن را باور نمی‌کردند.

 معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت مجلس ریاست‌جمهوری ابراز داشت: آن روزی که سایه شوم سلطنت بر کشور حکومت می‌کرد، امام خمینی (ره) راه را چیده بود و آنچه آن روزها عنوان کردند، امروزه اجرایی شد و این قطعاً جز این نیست که مؤمن شعاع دیدش الهی است.

 جعفری افزود: آن زمانی که امام راحل دررابطه‌با اسرائیل تحت عنوان یک غده سرطانی نابودشدنی صحبت کرد، کسی این موضوع را باور نمی‌کرد، در حالی امروزها حتی خود صهیونیست‌ها به این باور رسیده‌اند.

 وی با تأکید بر این موضوع که نگاه جهان به حقیقت هستی تغییر کرده، افزود: سلسله‌جنبان این تغییر نگاه‌ها در واقع انقلاب اسلامی است که در واقع ملت این حرکت بزرگ را به جایی رسانده که شأن بالایی برای ملت به ارمغان آورده است.

تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام راحل

 دشمن امروزه تسلیم مقاومت ملت ایران شده است

 جعفری خاطرنشان کرد: فراموش نمی‌کنیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم، دشمنی که یک روز احساس می‌کرد همه جای عالم تحت‌نظر اوست امروز تسلیم مقاومت ملت ایران شده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه امروز دنیا دوقطبی شده، افزود: یک قطب آزادی‌خواهان، حقیقت‌طلبان و مظلوم یاوران به رهبری جمهوری اسلامی و یک قطب استکبار جهانی که در حال فروپاشی است.

 معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت مجلس ریاست‌جمهوری بیان داشت: امام خمینی درس‌های بزرگی از ایمان و امید به ما داد و قطعاً این ذخیره الهی در هزاره دوم بود که خدا را در جامعه زنده کرد.

 وی گفت: امام راحل به‌گونه‌ای بودند که در عین بزرگی و عظمتی که داشتند خود را خاک کف پای ملت می‌دانستند.

 این مسئول در انتها بیان داشت: یکی از کرامت‌های بزرگ امام خمینی (ره) پرورش شاگردانی بود که بعد از آن کشتی انقلاب را این‌گونه به ساحل سلامت رساندند.

 

تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام راحل

حضور علمای اهل‌تسنن خراسان شمالی نشان از وحدت و همدلي ملت ايران دارد و در انتها مراسم با مداحی و سینه‌زنی به پایان رسید.

 

 انتهای خبر/ آرزو رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات